8 tipů, jak povýšit dobrý titulek na špičkový (včetně příkladů)

Tři vteřiny. Přesně tolik času má váš nadpis na to, aby zaujal potencionální čtenáře. Titulek je totiž základ. Poutač, výloha, lákadlo. Využijte jeho potenciál naplno! Držte si klobouky, prozradím vám totiž, jak psát opravdu parádní titulky.
Funkční titulek slouží jako oční past. Musí být úderný, poutavý a zajímavý. Nudná klišé nikoho nenadchnout. V předchozím článku jsme rozebrali základní prvky, které rozhodně nesmí chybět žádnému nadpisu.
V dnešním článku to vezmeme konkrétně. Z praxe. Včetně příkladů.
Vyšvihnout špičkový nadpis si totiž trochu té praxe žádá.
Posbírala jsem všechny poučky a poznámky ohledně titulků, které jsem si během své copywriterské kariéry vyzkoušela a osvědčily se. Jsem sama překvapená, kolik jich nakonec je. Myslím, že si vyberete :).
1) Čísla
Ámen. První přikázání správného titulku. Bez čísel bychom nevěděli, kolik způsobů, tipů nebo fíglů se dá na určitá témata vymyslet. Čtenář miluje konkrétnost. Když mu naservírujete XY kroků/tipů/fíglů, přesně ví, co ho čeká.
Malý tip. Zkuste vsadit na neobvyklá čísla, obligátních 5 nebo 10 už je trochu nuda. Co třeba 8 nebo 11 :-)?
- 9 nejúčinnějších cviků na hubnutí břicha
- 2×3 tipy, jak zvítězit nad nespavostí
- Zlevnili jsme pro vás 50 oblíbených produktů o 50 %!
- 10 věcí, které dělají úspěšní lidé jinak
- 11 návyků, které vám změní váš život
2) Jak na?
Tento tip je účinný obzvlášť ve spojení s čísly. Poradíte, jak na to, a navíc přislíbíte určitý počet kroků, jak toho lze dosáhnout. Ideál.
- 7 kroků k tomu, jak se stát úspěšným včelařem
- Jak se naučit být asertivní v 11 jednoduchých krocích
- Jak napsat dobrý článek za 10 minut
3) Dvojtečka
Skvělý způsob, jak obsáhnout to nejdůležitější z celého textu. Výborně funguje také varování.
- Venkovní bazény: Velký průvodce, který vám pomůže s výběrem
- Tipy na letní dovolenou: Už víte, kam letos pojedete?
- Varování: Pozor na extrémní námrazu!
- Petr Vondra: Adrenalin je můj styl života
4) Zvědavost
Vzbudit zvědavost je tutovka! Zkuste to s neobvyklým slovem, jehož význam bude chtít čtenář rozluštit.
- Proč to mají kverulanti v životě těžší?
- Akrofobií trpí čím dál více lidí: Jste jedním z nich?
- Anšlus nikdy nepřinesl nic dobrého
5) Výzva k akci
Přesvědčte potencionálního čtenáře vašeho článku k prokliku. Jak? Naservírujte mu neodolatelnou výzvu k akci!
- Nečekejte na sezónu, kupte si plavky za skvělé ceny už teď!
- Pošlete nám foto a vyhrajte fotoaparát podle vašeho výběru!
- Nakupte do dnešní půlnoci a půlky útraty vám vrátíme!
6) Emoce — touha, strach
Emoce a city jsou jeden z nejmocnějších nástrojů. Dostaňte jich co nejvíc do titulků a máte vyhráno.
- Tipy na luxusní dovolenou, kterou si můžete dovolit i bez milionů na kontě
- Jak vypadat skvěle i s pár kily navíc
7) Podobnost, ztotožnění
Využijte přirozené touhy lidí mít dovednosti nebo schopnosti jako lidé, kteří v daném oboru dokázali vyniknout a uspět. Poraďte čtenářům, jak na to!
- Naučte se vařit jako Gordon Ramsay
- Osvojte si principy myšlení Steva Jobse
- Pište jako Shakespeare
8) Přímá řeč
Dokáže vtáhnout do děje. Je osobní a velmi přesvědčivá. Pokuste se díky ní dodat šmrnc vašim nadpisům.
- „S koupí bytu neotálejte,“ říká realitní makléř.
- Zubař radí: „Nepodceňujte krvácení dásní.“
- Příběh Petry: „Po svém manželovi jsem zdědila dluhy.“
A to je vše. Minimálně o nadpisech. Pokud to spojíte s poznatky z prvního „nadpisového” článku, zaručuju vám, že to bude fungovat. Zkoušejte a analyzujte.
Dejte mi vědět, pokud znáte další skvělé tipy, jak se stát „headlinovým bohem“ :).