8 tipů, jak povýšit dobrý titulek na špičkový (včetně příkladů)

8 tipů, jak povýšit dobrý titulek na špičkový (včetně příkladů)

Tři vteřiny. Přesně tolik času má váš nadpis na to, aby zaujal potencionální čtenáře. Titulek je totiž základ. Poutač, výloha, lákadlo. Využijte jeho potenciál naplno! Držte si klobouky, prozradím vám totiž, jak psát opravdu parádní titulky.

Funkční titulek slouží jako oční past. Musí být úderný, poutavý a zajímavý. Nudná klišé nikoho nenadchnout. V předchozím článku jsme rozebrali základní prvky, které rozhodně nesmí chybět žádnému nadpisu.

V dnešním článku to vezmeme konkrétně. Z praxe. Včetně příkladů.

Vyšvihnout špičkový nadpis si totiž trochu té praxe žádá. 

Posbírala jsem všechny poučky a poznámky ohledně titulků, které jsem si během své copywriterské kariéry vyzkoušela a osvědčily se. Jsem sama překvapená, kolik jich nakonec je. Myslím, že si vyberete :). 

1) Čísla

Ámen. První přikázání správného titulku. Bez čísel bychom nevěděli, kolik způsobů, tipů nebo fíglů se dá na určitá témata vymyslet. Čtenář miluje konkrétnost. Když mu naservírujete XY kroků/tipů/fíglů, přesně ví, co ho čeká.

Malý tip. Zkuste vsadit na neobvyklá čísla, obligátních 5 nebo 10 už je trochu nuda. Co třeba 8 nebo 11 :-)?

2) Jak na?

Tento tip je účinný obzvlášť ve spojení s čísly. Poradíte, jak na to, a navíc přislíbíte určitý počet kroků, jak toho lze dosáhnout. Ideál

3) Dvojtečka

Skvělý způsob, jak obsáhnout to nejdůležitější z celého textu. Výborně funguje také varování.

4) Zvědavost 

Vzbudit zvědavost je tutovka! Zkuste to s neobvyklým slovem, jehož význam bude chtít čtenář rozluštit.

5) Výzva k akci

Přesvědčte potencionálního čtenáře vašeho článku k prokliku. Jak? Naservírujte mu neodolatelnou výzvu k akci!

6) Emoce — touha, strach

Emoce a city jsou jeden z nejmocnějších nástrojů. Dostaňte jich co nejvíc do titulků a máte vyhráno.

7) Podobnost, ztotožnění

Využijte přirozené touhy lidí mít dovednosti nebo schopnosti jako lidé, kteří v daném oboru dokázali vyniknout a uspět. Poraďte čtenářům, jak na to!

8) Přímá řeč

Dokáže vtáhnout do děje. Je osobní a velmi přesvědčivá. Pokuste se díky ní dodat šmrnc vašim nadpisům.

A to je vše. Minimálně o nadpisech. Pokud to spojíte s poznatky z prvního „nadpisového” článku, zaručuju vám, že to bude fungovat. Zkoušejte a analyzujte.

Dejte mi vědět, pokud znáte další skvělé tipy, jak se stát „headlinovým bohem“ :).